ÖSSZESEN

379

TELEFON

Oldmobil - régi mobiltelefonok - Old mobile phones

Oldmobil.hu

Mobiltelefon múzeum és gyűjtemény
Mobile phone museum and collection
Handy Museum und Sammlung

Régi mobiltelefonok, ritkaságok, különleges mobilok, retro csengőhangok MP3-ban, retro videók

Mobilok gyártók szerint:

AEG (3 db )
Aiwa (1 db )
Alcatel (26 db )
Ascom (3 db )
Benefon (10 db )
Benq Siemens (1 db )
Blaupunkt (1 db )
Bosch (7 db )
Cect (1 db )
Dancall (1 db )
Deutsche Post (1 db )
Ericsson (60 db )
Hagenuk (3 db )
Kyocera (1 db )
LG (3 db )
Maxon (5 db )
Mitsubishi (1 db )
Motorola (65 db )
NEC (5 db )
Nokia (71 db )
Panasonic (9 db )
Philips (12 db )
Sagem (9 db )
Samsung (5 db )
Sharp (6 db )
Siemens (42 db )
Sony (10 db )
Sony Ericsson (9 db )
Spectronic (1 db )
Trium (3 db )
Telital (2 db )

Évjárat szerint

1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 n.a.
A teljes gyűjtemény
Statisztikák

Telefonkereső


Rendszer szerint

AMPS, CDMA 1900 (1) db AMPS, CDMA 800 (1) db AMPS, D-AMPS 800/1900 (1) db C-Netz (3) db CDMA (1) db ETACS (21) db GSM 1800 (8) db GSM 1900 (2) db GSM 850/900/1800/1900 (4) db GSM 850/900/1800/1900 (1) db GSM 900 (110) db GSM 900/1800 (135) db GSM 900/1800/1900 (37) db GSM 900/1800/1900 (1) db GSM 900/1800/1900, UMTS 2100 (6) db GSM 900/1800/1900/UMTS 2100 (1) db GSM 900/1900 (1) db GSM-900 (2) db iDEN (1) db IS-95 (1) db NMT 450 (27) db NMT 900 (2) db PDC 800 (1) db PHS 1900 (1) db RLL (2) db UMTS, GSM 900/1800 (2) db

Mobilgyűjtemények

Mohi Attila gyűjteménye
Egyebek a gyűjteményben

E-mail

peter@oldmobil.hu

.

Westel 0660 búcsú

2003. június 30-án éjfélkor végleg kikapcsolták a Westel 0660-as, azaz az analóg 450 MHz-es mobilhálózatot. Az eseményről a Westel internetes újságja, a Találkozások Magazin írt cikket. A cikk eredetileg a www.westel900.net oldalon jelent meg, de ott már nem érhető el.

westel hírek
szerző: GULLNER DÓRA
fotó:
HATLACZKI BALÁZS
ARCHÍV

A Westel 0660, Magyarország első mobilszolgáltatója 1990-ben kezdte meg Közép-Európában elsőként az analóg mobiltelefon-szolgáltatást. A társaság nagy szerepet játszott a mobiltelefon elterjesztésében Magyarországon, a Westel 0660 ügyfeleinek száma 1999-re megközelítette a százezret.
A háromszereplős GSM-piacon jelen lévő szolgáltatók tevékenységének köszönhetően viszont 1999-től már nem tudott versenyben maradni az analóg rendszerű szolgáltatás. 2003. június 30-án Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter és Makai Bence, a Westel Rádiótelefon Kft. ügyvezető igazgatója megállapodást írt alá a koncessziós szerződés megszüntetéséről.
Összeállításunkban a Westel 0660 történetét, illetve a mobilpiacon betöltött jelentős szerepét idézzük fel.

Az első szolgáltató
- Mikor 1990-ben elindultunk a Westel 0660-nal, nagyon izgatottak voltunk, hiszen Közép-Európában mi voltunk az első NMT- (Nordic Mobile Telephony, skandináv mobiltelefónia) szolgáltató - mondja Bill Norris, a Westel 0660 egyik alapítója. - Nagyon kockázatosnak tűnt egy volt szocialista országban elindítani a szolgáltatást. Viszont a kezdeti pénzügyi nehézségek ellenére viszonylag hamar igen kellemesen csalódtunk a magyar piacban. Az induláskor azt gondoltuk, ha minden jól megy, tíz év alatt húszezer előfizetőnk lehet. Ehhez képest három hét múlva már tizenötezren használták az NMT 450 rendszerű mobiltelefonokat. Mindez azt bizonyítja, hogy Magyarország készen állt és nyitott volt a mobiltechnológiára.
- Ezek szerint a tökéletes időben és a legmegfelelőbb helyen indították el a szolgáltatást.
- Talán indulhattunk volna még egy kicsit hamarabb is, de szerintem így volt a legjobb. Viszonylag rövid idő alatt hatalmas sikereket könyvelhettünk el, de ennek ellenére a legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy 2003-ra már hétmillióan fognak mobiltelefont használni az országban.
Bill Norris
- Mi volt a legnagyobb különbség Magyarország és más, Nyugat-Európai országok között?
- Az, hogy itt volt Sugár András és Bodnár Zsigmond, akik nélkül nem sikerült volna. Ezenkívül tetszett a magyar emberek gondolkodásmódja is, hogy itt őszinték az emberek, a kézfogás és az adott szó erősebb még az írásbeli szerződésnél is. Nagyon szerettem itt dolgozni, hihetetlenül izgalmas kihívás volt.
- Viszonylag ritkán beszélünk a múltról a mobiltelefónia kapcsán, hiszen olyan rohamosan fejlődő ágazatról van szó, hogy nincs időnk visszatekinteni.
- Igaz, engem is inkább a jövő és az új kihívások érdekelnek. Azt hiszem, hamarosan Magyarországon is elindulhat a harmadik generációs szolgáltatás, ami új fejezetet jelent a mobiltechnológia történetében. Kíváncsi vagyok, hogy a magyar piac, a mindenre nyitott magyar emberek hogyan fogadják majd. Személy szerint engem viszont jelenleg teljesen kielégít a két és feledik generációt jelentő GPRS és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások. És azt hiszem, nincsenek ezzel másként a magyar emberek sem.
A közcélú mobil megteremtése

- Az NMT úttörő szerepet játszott, de az áttörést mégiscsak a közcélú mobiltelefónia létrehozása jelentette, hiszen a technológia már ki volt találva, és néhány más országban már működött - mondja Sugár András, a Westel vezérigazgatója. - Hatalmas volt az érdeklődés a kezdeti borsos árak ellenére. Mi kihívásnak tekintettük a szolgáltatás tömegszerűvé tételét.
Sugár András vezérigazgató, egy új és egy "ősi" mobiltelefonnal: "kihívásnak tekintettük"
Ehhez először a minőséget kellett javítani, a lefedettséget növelni, amihez rengeteg pénzre volt szükség. Sajnos akkoriban nem mindenki hitt ebben az üzletben, legfőképpen a bankok nem. Ezért az én feladatom tulajdonképpen a pénzszerzés volt. Viszonylag rövid idő alatt sikerült partnert találnom a Magyar-Amerikai Fejlesztési Alapban, akik egy tízmillió dolláros hitelszerződést kötöttek velünk. Később a két tulajdonos, a Matáv és a US West kellő mennyiségű pénzt adott, amellyel talpra állítottuk, és elindítottuk a vállalatot. Viszont még nem lett a szolgáltatás tömegszerű. Országos lefedettséget próbáltunk biztosítani, országos szervizhálózatot és ügyfélszolgálatot kezdtünk működtetni. Így lassan kereskedelmi termékké vált a mobiltelefon. Ekkor már csak azon múlt a siker, hogy hogyan tudjuk a kezdeti, nagyon magas árakat mérsékelni. Nyugati példákat vettünk alapul, így lehetővé tettük a részletfizetést, valamint a Bill Norristól tanult mobilüzleti modellt alkalmaztuk, amivel egy újabb lökést adtunk a piacnak.

13 éve történt
A Westel Rádiótelefon Kft. 1989. december 4-i megalapítása után 1990. május 23-án írták alá a vállalat cégalapító okiratát. Így létrejött a MATÁV Rt. (51%) és a US WEST Int. (49%) közös vállalata. Az alapítás után nem egészen egy évvel, 1990 október 15-én - 3 bázisállomással és 1 önálló digitális központtal - megkezdte működését az első magyar nyilvános mobiltelefon-rendszer. Budapesten megnyílt az első értékesítési központ.

Kauser Alajos
- Azt hiszem, nem is 1990-ben, hanem már nyolcvanhatban kezdődött a történet. Az akkori posta kezdett tárgyalásokat, ami a Cocom-tiltás miatt csak kilencvenben éledt fel, amikor adottak lettek a jogszabályi feltételek. Az előzmények viszont nagyon fontosak, hiszen a postának és a US Westnek ki kellett dolgoznia egy olyan üzleti tervet, ami egy ilyen vállalat életképességét bizonyította. Ez akkor teljesen új feladat volt. Októberben végül elkezdett működni a Westel 0660, ami rendesen felkavarta a távközlési állóvizet.

 

13 éve, az első vidéki konténer üzlet megnyitásán Balatonaligán. Dr. Serényi János, Kovács Béla aligai polgármester, Ron Sanders, Steve Andereus,
Pete József ügyvezető és Sugár András.

1991-1992-ben sorra nyíltak a vidéki irodák, miközben kiépült a dealerhálózat is. Megjelentek a nagy teljesítményű asztali és gépkocsiba építhető telefonok. 1993-ban további vidéki irodák nyíltak, az ország nagy részén már használhatók voltak a 0660-as telefonok.

Pete József
- Először Budapesten, aztán a Balaton irányába indult a fejlesztés, sőt a második irodát az aligai elágazásnál telepítettük egy konténerben. Ma is megvan az a konténer...
1994-ben megjelent a Mobil Kapcsolat - ügyfél-tájékoztató kiadvány - első száma, és piacra lépett a két konkurens: a Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt. és a Pannon GSM Rt.
A vállalat kínálatában megjelennek az első kisméretű kézitelefonok. 1995-ben két alapvetően fontos értéknövelt szolgáltatás jelent meg a kínálatban, a háromszintű Hangposta és a Hangújság. Az országos lefedettség az ekkor induló "Beszédes táj" reklámkampány fő üzenete.

Horváth Pál
- Ez volt az első távközlési szolgáltatás, ami nem "sorban állás és várakozás" alapon, hanem igény alapon kezdett működni. Kínálati piacot teremtett, és később kialakult a verseny is.
1996-ban indult a TeleWestel-részleg, amely az első audiotext-szolgáltatást nyújtotta Magyarországon. A vállalat megszerezte az ISO9001-es minőségbiztosítási tanúsítványt. Beindultak olyan szolgáltatások, mint a Belföldi kék és zöld szám, 0660 internet vagy a Mobilvirág.

Pásztori Tamás
- Ilyen, amikor egy ragyogó esélyt kihasználnak, és ebből csinálnak technológiai újdonságot, szolgáltatói újdonságot és üzleti kiválóságot.
1997-ben tovább nőtt az előfizetők száma az erős GSM-jelenlét ellenére. A kedvező percdíjak és készülékakciók hatására számos új előfizető lépett be a 60-asok táborába. 1998-ban elindult a Partner Program, amely a hűséges ügyfelek jutalmazását tette lehetővé, nagy szerepet játszott az ügyfélmegtartó tevékenységben. 1999-ben a műszaki fejlesztések hatására számos új szolgáltatás bevezetése vált lehetővé. A vállalat arculata és az imázsa drasztikus változáson ment keresztül, amely a jobb megkülönböztetést és a kor elvárásaihoz való jobb igazodást szolgálta. Megjelent a médiában a Hatvan család, amelynek tagjai rövid időn belül az ország kedvenceivé váltak. Az év végén piacra lépett az új versenytárs, a Vodafone. 2000-ben a legfontosabb feladat volt a meglévő ügyfelek megtartása, az előző évben elkezdett image- és arculatváltás következetes végigvitele.
- Azt hiszem, most nem is bezártunk egy üzletet, hanem voltaképpen egyesülés történik. Valami létrejött, ami a mobiltelefonban egyesülve folytatódik. Ez egy természetes fejlődés természetes állomása.

Pete József, a Westel 0660 első ügyvezető igazgatója, amint 2003. június 30-án éjfélkor végleg kikapcsolja a szolgáltatást